Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/c/2/a/sverigesskateboardforbund.se/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284

Ett utvecklingsprojekt från Sveriges Skateboardförbund

Vi vet ju alla att det byggs fantastiska betongparker runt om i hela landet, men när hösten och vintern tränger på så finns det inte lika många ställen att åka på. De få inomhusanläggningar som finns, har inte alls tillgång till samma stöd för utveckling och renovering, som när det byggs stora publika betonganläggningar mitt i stadens centrum. Detta är synd tycker vi på förbundet. Under höst och vinter är föreningskänslan starkare än någonsin och vi vill gärna supporta en utveckling av Sveriges inomhusanläggningar.

Skruv & Skate är ett projekt från Sveriges skateboardförbund, där vi 1 gång/år går in och stödjer en förening för att renovera eller utveckla sin inomhusanläggning. Efter renoveringen genomför föreningen och förbundet ett arrangemang tillsammans för att skata och fira projektet.

2018 ||| Borlänge

Borlänge har länge varit ett centrum för skateboard i Dalarna. KFUM hallen har idag en mycket bra bowl och vertramp men streetytan behöver en ordentlig renovering. Föreningen har kommit in med en bra ansökan om stöd till ombyggnad och genomförandet av vårt nationella mästerskap Skruv&Skate.

Med en ny stor skatepark i Leksand endast 40 minuter från Borlänge samt fler tillkomna föreningar i länet, kommer behovet att kunna åka även under vintertid att öka i Dalarna. Förbundet bedömer därför att KFUM hallens roll kommer att öka i regionen.

TÄVLINGSSCHEMA.

Fredag 20/4
14:00 Hallen öppnar
18:00 Bowl junior  (OBS NY TID!!!)
19:00 bowl tjej
20:00 bowl senior + master

Lördag 21/4
09:00 Hallen öppnar
11:00 kval street junior
12:00 kval street tjej
13:00 kval street senior
15:30 final street junior
16:00 final street tjej
17:00 final street senior
18:00 prisutdelning
19:00 hallen stänger
20:00 kalas!

Söndag 22/4
Förbundsmöte 10-14

Deltagaravgift: 40:-/dag

Entré åskådare: 20:-/dag

ÅLDERSINDELNINGAR

JUNIOR = 15 År och yngre (han, hon, hen)

DAM = Alla åldrar. (Hon)

MASTERS = 40 År eller äldre.  (han, hon, hen)

SENIOR = Alla får delta.  (han, hon, hen)

Byggbilder

Borlänge

Boende - Deal på Scandic!

Boka boende på Scandic Borlänge med fördelaktiga priser:

700:-/enkelrum och natt
900:-/dubbelrum och natt (450kr/pers)
1100:-/trebäddsrum och natt (366kr/pers)
1300:-/fyrbäddsrum och natt (325kr/pers)

Inkl. frukostbuffé

Bokningskod: SM Skateboard

Kan endast bokas direkt med hotellet helst via mail borlange@scandichotels.com eller telefon 0243 79 90 13

Skola/hårdförläggning
I samband med Skruv & Skate 2018 erbjuder KFUM Borlänge boende för föreningar som är medlemmar i Sveriges Skateboardförbund att bo på skola a.k.a hårdförläggning till självkostnadspris. Information har gått ut till alla föreningar i samband med kallelse till Årsstämman.

Anmälan kan göras direkt här med:

Boka boende på skola

Vid frågor ta kontakt med Henrik Cederlund, 0793-489953 alt. henrik.cederlund@sverigesskateboardforbund.se