En podcast av Sveriges Skateboardförbund i samarbete med Ljudbang AB där vi träffar olika personer från Sveriges skatescen och fördjupar oss i vilka de är.

Introt vi hör i början har Magnus Gyllenberg gjort & Det är Nils Lilja som gjort loggan.

Avsnitt 15: Hannes Liljeholm

I avsnittet pratar vi bland annat om skateboarddrömmar, skateboardvänner, förebildskap, svaghetsförakt, om hur Hannes är skateboardförbundets kanske bästa och mesta ambassadör trots att hen jobbar för ett annat förbund och vilken hemliga och lite skämmiga låt hen alltid sjunger på karaoke

Avsnitt 14: Viktor Telégin och Henrik Bergstedt

I avsnitt 14 besökte Viktor Telégin och Henrik Bergstedt studion som är två av de som grundade Stolta skateboardåkare. Vi pratar om hur skateboard entrepenörskap, innovatörskap och kreatörskap hänger ihop, hur glassbilen lockade Viktor till att börja skejta, Stolta skateboardåkare och varför de startade det initiativet, och mycket mer...

Avsnitt 13: Hans Puttis Jacobsson

I det här avsnittet får vi höra Puttis berätta om hur han började åka skateboard. Hans höjdpunkter i sin väldigt långa karriär med bland annat ett EM guld och massa andra intressanta och fina upplevelser som att Puttis har ett världsrekord i Guiness rekordbok och Eurocana summercamp. Vi pratar om skate & destroy och skate & create och skillnaderna däremellan sen såklart skateboard generellt. + mycket mer..

Avsnitt 12: Emma Fastesson Lindgren

Från Emma får vi höra om aktiesparande, skateboardåkande, dödsfall och sorgebearbetning, skateboardindustrin och hur den hämmar skatescenens utveckling, att skata i New York, Emmas bästa tv-serier, när Emma citerade Jake Phelps (som inte är en favorit)när en studentkollega på Handels hade en Thrasher tröja och generellt hur hon tänker kring när icke skateboardåkare använder skatemärken och såklart massor mer.

Avsnitt 11: Fabian Ryd

avsnitt 11 har vi träffat Fabian Ryd som är en av grundarna av föreningen Hela Sverige Rullar (HSR) och är projektledare för skateboardförbundets och HSR:s gemensama projekt Hela orten rullar.

Avsnitt 10: Magnus Gyllenberg

Mange berättar om hur han började skata, att skata Stockholm City, Funsport, Washed Up skateboards, Edge TV, ledarrollen inom skateboard, Manges roll som ordförande i skateboardförbundet och massor med mer. Keyword: ÄPPLE

Avsnitt 9: Mini-intervjuer från Skruv & Skate

Denna gång får ni 16 intervjuer i en:)

Vi träffade olika personer under Skruv & skate i Borlänge (Inomhus SM i street och bowl) och snackade kort med dem om ditten & datten.

Avsnitt 8: Sarah Meurle

Vi har träffat Sarah Meurle och pratat om hur det är att skata med Lacey Baker, Brian Anderson och Alex Olsson, vi pratar om hur Sarah började skata, att hon hade en egen skatepark på vinden, hur det är att skata New York och Paris och hur det är att vara sponsrad av Nike SB och Poetic Collective plus en massa andra spännande saker från hennes år på brädan.

Avsnitt 7: Anna Hougner, Sussie Eriksson, Fanny Sahlberg Dahlström

Lyssna på Anna, Sussie & Fanny som berättar om hur de skapat en välkomnande och inkluderande miljö i Högdalen skatepark och deras nya initiativ Isbitarna +. Vi pratar om hur Sussie gjort handstands från gallerian ner på plattan, att Fanny har runt 50-60 tatueringar och att Anna bott i kollektiv. Sen pratar vi om en massa annat och skrattar en hel del:)

Avsnitt 6: Fredrik Angner

Denna gång med Fredrik Angner som berättar om hur det var att gå på Fryshusets skategymnasium, Uppsalas grymma och välkomnande skatescen, om sin masteruppsats kring skateboard i det offentliga rummet och vad en stad tjänar på att bevara skateboard i stadsmiljö.

Avsnitt 5: Johanna "Juz" Juzelius

Johanna berättar hur hon började skata, hur hon ser på att skata för att skata, skata för att filma och skata för att tävla. Vi får också ett smakprov på när Juz growlar och en inblick i hennes musiksmak och massor med mer!

Avsnitt 4: Axel Lindquist

Denna gång träffar vi Axel Lindquist som berättar om hur han började åka skateboard, de olika crews hans skatat med, hur han ser på sponsorer och en massa annat! Avsnittet är inspelat hos Ljudbang AB i en av deras superfina studios!

Avsnitt 3: Katta Sterner

Nu är nästa avsnitt av Sju lager av livet ute! Denna gång med vår generalsekreterare Katta Sterner som berättar om hur hon började skata, sin roll som GS och mycket mycket mer!

Avsnitt 2: Ali Boulala

Nu finns nästa avsnitt av Sju lager av livet uppe. Den här gången träffar vi Ali Boulala som berättar om topparna i hans skateboardkarriär, sin hund Peggy, hans jämlikhetslöfte och hur han tänkte och tänker kring det och bland en massa annat får vi också höra honom spela piano:). Studion vi sitter i är Ljudbangs studio och som vi samarbetar med för att göra podcasten.

Avsnitt 1: Nils Lilja

I det här avsnittet får ni träffa Nils Lilja och lära känna honom mer. Nils som gjort omslaget till podcasten också. Han berättar om sin uppväxt i Halmstad, hur han började skata, vilka han gillar att åka med och titta på när de åker och vi pratar om http://boysclubclip.com/ som Nils gjorde som ett examensarbete på Konstfack och som lyfter de positiva och negativa delarna av skateboardkulturen och hur vi kan förstärka de positiva.