Idrottslyftet period 1 öppet!

Idrottslyftet 2019 | Period 1

Huvudsyftet med Idrottslyftet är:

”Att utveckla verksamheten så att barn och unga i åldern 7 – 25 år väljer att idrotta i förening och stimuleras till ett livslångt idrottande i föreningsidrotten”

Idrottslyftet är ett viktigt verktyg som ger föreningar och förbund stöd att vara med på en resa där vi tillsammans utvecklar svensk idrott mot 2025.

• De kategorier som ni kan ansöka om samt regler hittar ni här: Idrottslyftet – skateboard.

• Vi handlägger idrottslyftet 1 gång i veckan men har ni frågor eller vill diskutera idéer och projekt, tveka inte att ringa oss för snabbare handläggning: Kontakt

• Tips! För att ni ska få en tydligare bild av er förening och verksamhet; gör en föreningsutvärdering genom att minst 3 personer från styrelsen/verksamhetsledare diskuterar och besvarar några frågor om föreningen. Besvara frågorna för att se var ni är bra på, vad ni inte är så bra på, få en bild av vart ni är i dag och vad ni bör göra för att nå era mål med föreningen.

Frågorna kan ni välja att besvara internt eller skicka med som ett underlag i er ansökan, ni hittar dem här: Föreningsutvärdering.

About Katta Sterner