Vikariat: Föreningsutvecklare 2019

Föreningsutvecklare Sveriges Skateboardförbund – Vikariat

Sveriges Skateboardförbund är ett ungt förbund med ca 90 medlemsföreningar som tillsammans har över 20.000 aktiva utövare som ständigt ökar.
För att täcka upp föräldraledighet behöver vi en person som kan jobba som föreningsutvecklare på vikariat under 1 år med start i februari 2019.

Om tjänsten

Heltidstjänst med placeringsort Göteborg, här ser vi först och främst att du är rätt person framför geografisk placering.
Du kommer att vara kontaktperson för minst hälften av våra ansluta föreningar med fokus att informera och stimulera dem för hållbar utveckling med fokus på anläggning och att driva förening.

Tjänsten innebär en del resor då du kommer att göra flera föreningsbesök hos våra föreningar som finns från Kiruna i norr till Malmö i söder. Arbetstiden innefattar viss arbetstid på kvällar och helger, något som du själv kan vara med och påverka.
Körkort och tillgång till egen bil är en stor fördel.

Din profil
Du har god kännedom om skateboardkulturen och idrottsrörelsens föreningsliv samt kunskap om att driva och utveckla föreningar. För oss är det viktigt att du har kunskap om jämställdhet, inkludering och normkreativitet då det är något som ska genomsyra hela vår verksamhet.
Ett stort plus om du har kunskap att driva skateboardanläggning inomhus och/eller utomhus.
Som person tror vi att du är flexibel, lyhörd, lösningsfokuserad med en förmåga att arbeta självständigt och tar egna initiativ. Du bör kunna planera och organisera ditt arbete väl. Du har hög social kompetens, lätt för att samarbeta med olika människor och kan kommunicera bra i både tal och skrift.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Kontakt med våra medlemsföreningar via telefon/mail samt göra föreningsbesök.
  • Informera och lyfta föreningarnas kunskap om vägen till en egen inomhushall/utomhuspark samt att driva skateboardanläggning inomhus/utomhus.
  • Hålla i föredrag och utbilda våra föreningar med hjälp av vår egen webbutbildning som släpps dec-2018.
  • Stötta och informera om verktyget IdrottOnline samt vägleda för att förbättra de administrativa rutinerna. Bättre struktur = mer tid för skate!
  • Stötta föreningen att söka medel från Idrottslyftet och andra stödorganisationer.

Lön: Månadslön efter överenskommelse.
Anställning: Vikariat till och med 31 december 2019.

Sista ansökningsdag: 18 januari 2019, ansökningar behandlas fortlöpande och intervjuer kan komma att göras under ansökningstiden.
Tillträde: 1 februari

Ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt löneanspråk.

Frågor? >Kontakt<
Generalsekreterare Katharina Sterner

Vi tar emot ansökan via e-post:
info@sverigesskateboardforbund.se

About Katta Sterner