Heltidstjänst, föreningutvecklare:

För att förstärka vårt kansli med stödfunktioner till våra föreningar söker vi en person som ska arbeta som föreningsutvecklare.

Sveriges Skateboardförbund är ett ungt förbund med ca 90 medlemsföreningar som tillsammans har över 17.000 aktiva utövare som ständigt ökar.

Om tjänsten

Heltidstjänst med placeringsort Göteborg.
Du kommer att vara kontaktperson på kansliet för föreningsärenden rörande både praktiska och administrativa frågor med fokus på att avlasta vår generalsekreterare.
Du kommer att informera och stimulera våra föreningar för hållbar utveckling där skateboardkultur kan gå hand i hand med föreningsstruktur.

Tjänsten innebär en del resor då det kommer att ingå föreningsbesök hos våra föreningar som finns från Kiruna i norr till Malmö i söder. Arbetstiden innefattar viss arbetstid på kvällar och helger, något som du själv kan vara med och påverka.
Körkort och tillgång till egen bil är en fördel.

Din profil
Du har god kännedom om skateboardkulturen och idrottsrörelsens föreningsliv, det är bra om du har kunskap om att driva och utveckla föreningar. Har du kunskap om jämställdhet och normkreativitet eller vill lära dig mer om det, är det till din fördel.
Som person tror vi att du är flexibel, lyhörd, lösningsfokuserad med en förmåga att arbeta självständigt och tar egna initiativ. Du bör kunna planera och organisera ditt arbete väl. Du har hög social kompetens, lätt för att samarbeta med olika människor och kan kommunicera bra i både tal och skrift.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Kontakt med våra medlemsföreningar via telefon/mail samt göra föreningsbesök.
  • Stötta och utbilda föreningar i verktyget IdrottOnline samt vägleda för att förbättra de administrativa rutinerna. Bättre struktur = mer tid för skate!
  • Stötta och utbilda föreningarnas verksamhetsledare i inkludering för att rekrytera och behålla fler utövare.
  • Stötta föreningen att söka medel från Idrottslyftet och andra stödorganisationer.

Lön: Månadslön efter överenskommelse.
Anställning: Projektanställning 1år med möjlighet till förlängning
(6 månaders provanställning)

Sista ansökningsdag: 18 januari 2018, ansökningar behandlas fortlöpande och intervjuer kan komma att göras under ansökningstiden.
Tillträde: så snart som möjligt.

Ansökan ska innehålla CV, personligt brev samt löneanspråk.

Frågor? >Kontakt<
Generalsekreterare Katharina Sterner

Vi tar emot ansökan via e-post:
katta.sterner@sverigesskateboardforbund.se