Slalomskateboard under SM-veckan i Borås

Sveriges Skateboardförbund har för första gången antagit utmaningen att vara med på SM-veckan. Slalom Skateboard ska vara med som första skateboarddisciplin för att sondera terrängen. Det är en disciplin som passar väl in i den här miljön och som är väldigt tydlig och enkel för folk i allmänhet att förstå.

Föreningarna Gothenburg Slalom Skaters och Stockholm Subsurfers Högdalen står för tävlingsarrangemanget i samarbete med Skateboardförbundet, Borås Kommun, RF och SVT.

SM-Veckan är en tävlingsvecka som varje år arrangeras av SVT, RF och en stad i Sverige. Den vandrar mellan olika städer år för år och i år är Borås värd för detta arrangemang. Veckan pågår i år mellan Fredag 30 Juni – Fredag 7 Juli.

SM-tävlingar för väldigt många förbund under RF strålar samman för att arrangera sina sverigemästerskap under denna vecka. På detta sätt kan även en del mindre sportförbund under RF synliggöras och nå ut i mediabruset. Det sänds en hel del på TV från SM-veckans tävlingar genom SVT.

Inte nog med att skateboard är med för första gången under SM-veckan i år. Det kommer även bli skateboard som blir första tävling ut och startar upp hela tävlingsveckan.

______________________________________________________________________
Nuvarande Schema för skateboard.
Datum: Fredag 30 Juni
Live sändning SVT: 13:00-14:00

Tävlingar för slalom pågår från morgon till eftermiddag.
Det kommer att tävlas i två discipliner, rak slalom och specialslalom.
Två klasser, Open och Damer. OBS! Föranmälning krävs. Deadline 1:a Juni.
Tanken är att vara redo för att köra en av våra finaler live tillsammans med SVT mellan klockan 13:00-14:00. Det blir spännande.

Eventsidor:
– Facebook
www.facebook.com/slalomskateboard.smveckan
– ISSA event page (Internationella Slalom Skateboardförbundet)